همانطور که تقویم را به سال 2024 تغییر می دهیم، زمان آن فرا رسیده است که اهمیت سئو را برای رشد کسب و کار خود به طور کامل درک کنید، بپذیرید و آن را بپذیرید. در حالی که احتمالاً شنیده اید که سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یک ابزار مفید و ضروری دیجیتال مارکتینگ است، ممکن است دقیقاً مطمئن نباشید که سئو در این عصر و عصر چیست - یا اینکه چرا در وهله اول اینقدر اهمیت دارد.
در این راهنما، تیم سئوی ما در Alter Endeavors به بررسی بهینهسازی جستجو، اهمیت سئو برای رشد پایدار و تولید سرنخ و نحوه اجرای بهترین شیوهها به گونهای که نام تجاری شما بیشتر از همیشه آنلاین باشد، میپردازد. کنجکاو هستید که وب سایت شما در جستجو چگونه عمل می کند؟ درخواست ممیزی SEO از AE در اینجا !
سئو چیست؟
سئو تمرین افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک است. رتبه بالاتر زمانی که شخصی عبارتی را در صنعت شما جستجو می کند، دید آنلاین برند شما را افزایش می دهد. افزایش دید، ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت شما هدایت می کند و این به نوبه خود فرصت های بیشتری را برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان در اختیار شما قرار می دهد. هنگامی که سئو به درستی انجام شود، می تواند به برند شما کمک کند تا به عنوان یک شرکت قابل اعتماد بالاتر از دیگران باشد و تجربه کاربر را با برند و وب سایت شما بهبود بخشد.
چرا سئو مهم است؟
سئو برای برندها مهم است زیرا روشی بسیار موثر برای بهبود دیده شدن برند شما از طریق جستجو، جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما، تثبیت نام تجاری شما به عنوان یک مرجع قابل اعتماد در صنعت شما، رشد پایدار و قابل اعتماد کسب و کار شما و بسیاری موارد دیگر است. در اینجا توضیح می دهیم که چگونه هر یک از این عوامل به اهمیت سئو برای برند شما کمک می کند.
مشاهده و رتبه بندی
هنگام جستجوی آنلاین یک سرویس یا محصول، کاربران به احتمال زیاد یکی از پنج پیشنهاد برتر را که موتور جستجو به آنها نشان می دهد انتخاب می کنند. به هر حال، در حالی که گوگل ممکن است هزاران هزار نتیجه جستجو را برای هر عبارت معینی برگرداند، اکثریت قریب به اتفاق جستجوگران هرگز از صفحه اول عبور نمی کنند و بیش از 25٪ از افراد روی اولین نتیجه جستجویی که می بینند کلیک می کنند . سئو به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و دید آنلاین بیشتری به دست آورید، و باعث می شود مشتریان بالقوه بیشتر روی سایت شما کلیک کنند و تبدیل شوند.
حتی اگر کاربران در حال حاضر بازدید و تبدیل نکنند، صرفاً جمع شدن در رتبهبندی باعث میشود کاربران با برند شما بیشتر آشنا شوند. در آینده، دفعه بعد که به محصولات و خدمات مرتبط علاقه مند شوند، احتمالاً نام برند شما را به خاطر خواهند آورد و ممکن است مستقیماً شما را جستجو کنند.
ترافیک وب
به بیان ساده، اگر مشتریان بالقوه نتوانند وب سایت شما را پیدا کنند، فرصت های فروش را از دست می دهید. سئو ترافیک موتور جستجوی ارگانیک شما را افزایش می دهد و به نوبه خود تعداد بازدیدکنندگانی را که وب سایت شما هر روز می بیند افزایش می دهد. این به طور مستقیم با افزایش فروش مرتبط است - زیرا هر چه افراد مرتبط سایت شما را ببینند، شانس بیشتری برای فروش به آنها خواهید داشت.
قابل اعتماد
هرچه سایت شما بهینه تر باشد، در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ بالاتر ظاهر می شوید. در حالی که رتبه بالاتر در گوگل به دلیل افزایش دید برای همه برندها جذاب است، یک مزیت ثانویه اعتمادی است که با مشتریان بالقوه به دست می آورید. کاربران تمایل دارند توصیه هایی را که یک موتور جستجو ایجاد می کند به تعویق بیاندازند، بنابراین داشتن موقعیت بالاتر برای کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربر، محصول یا خدمات شما را در ذهن کاربر قابل اعتماد می کند.
تجربه ی کاربر
یک وبسایت بهینهسازی شده بهخوبی نشان میدهد که چه محصول یا خدماتی ارائه میشود، نحوه دستیابی به آن را نشان میدهد و به سؤالات پیرامون آن پاسخ میدهد. تجربه کاربری یک عامل اصلی رتبه بندی برای گوگل است. این بدان معناست که با ارائه خدمات به سایت برای جذب موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ، آن را به تجربه کاربر نیز ارائه می کنید. این بدان معناست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران می توانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. از سوی دیگر، اگر کاربر برای پیمایش در سایت شما مشکل داشته باشد، به احتمال زیاد موتورهای جستجو نیز این کار را خواهند کرد.
رشد
هیچ شکی در آن وجود ندارد - سئو برای رشد برند شما اهمیت زیادی دارد. همانطور که در بالا ذکر کردیم، هر چه رتبه شما در موتور جستجو برای انواع کلمات کلیدی با حجم بالا بالاتر باشد، ترافیک وب ارگانیک (معروف به غیر پولی) سایت شما بیشتر خواهد شد. به همین سادگی.
وب سایتی که به خوبی بهینه شده باشد، به دلیل افزایش تولید سرنخ، احتمال بیشتری دارد که مشتریان بیشتری به دست آورد و فروش بیشتری داشته باشد. پس از اینکه افراد وب سایت شما را از طریق موتور جستجو پیدا کردند، احتمال بیشتری وجود دارد که برند شما را در سایر سیستم عامل های اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام به اشتراک بگذارند.
عناصر اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟
سئو در سایت
سئو در سایت به بهبودهایی اشاره دارد که باید در محتوای سایت شما اعمال شود تا اطمینان حاصل شود که آن سایت برای موتورهای جستجو مناسب است. هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو، می خواهید به روش های مختلف به موتورهای جستجو علامت دهید که دقیقاً در مورد هر صفحه وب چیست.
با سئوی درون سایت، با ساختار وب سایت خود سروکار خواهید داشت و کلمات کلیدی را به بخش های مختلف هر صفحه اضافه می کنید. برخی از حوزههای کلیدی که در مورد بهینهسازی موتور جستجو در سایت مورد توجه قرار میگیرند عبارتند از:
- انتخاب کلمه کلیدی
- بهینه سازی محتوا
- عناوین سئو و توضیحات متا
- ساختار پیوند
- ویژگی های جایگزین تصویر
- ۰۳/۰۳/۰۲