کسب و کارهای مختلف دارای صفحات وب سایت متمایز مرتبط با نوع کسب و کار خود خواهند بود. اما صفحات خاصی برای موفقیت کاملا ضروری هستند!
این صفحات اطلاعات مهمی را در اختیار بازدیدکنندگان شما قرار می دهند و نقشی حیاتی در ایجاد اعتماد و ایجاد برند شما دارند.
در اینجا 8 صفحه مهم در وب سایت کسب و کار شما آمده است:
1. صفحه اصلی
مهمترین صفحه ای که باید در وب سایت خود داشته باشید یک صفحه اصلی است!
صفحه اصلی شما درب ورود به حضور آنلاین شما است و بازدیدکنندگان احتمالاً ابتدا در آنجا فرود می آیند. بنابراین، باید اثری ماندگار از خود به جای بگذارد!
باید فریبنده، خوب فکر شده باشد و به وضوح بیان کند که کسب و کار شما چیست.
چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که دو نوع صفحه اصلی وجود دارد - پویا و استاتیک:
- صفحات اصلی پویا معمولاً توسط وبلاگ ها برای نمایش آخرین پست ها استفاده می شود (این پیش فرض برای سایت های وردپرس است ).
- صفحات اصلی استاتیک یک نمای کلی از وب سایت و پیوند به صفحات دیگر ارائه می دهند. اگرچه معمولاً برای وب سایت های تجاری استفاده می شود، اما می توانید از آنها برای وبلاگ های شخصی استفاده کنید.
یک صفحه اصلی پویا برای نمایش سریع پستهای وبلاگ به صورت زمانی ایدهآل است و اطمینان حاصل میکند که بازدیدکنندگان ابتدا جدیدترین مطالب را مشاهده میکنند.
هنگام طراحی صفحه اصلی، در نظر گرفتن تجربه کاربری ضروری است. به عبارت دیگر، سعی کنید بازدیدکنندگان خود را تشویق کنید تا بخشهای دیگر وبسایت شما را به راحتی کشف کنند.
پ2. صفحه درباره ما
صفحه درباره یکی دیگر از بخش های بسیار مهم هر وب سایتی است، صرف نظر از نوع یا اندازه کسب و کار شما.
این صفحه معمولاً درست بعد از صفحه اصلی در بخش منو ظاهر می شود و جایی است که می توانید تمام جزئیات مهم در مورد وب سایت خود را به نمایش بگذارید.
میتوانید داستان، مأموریت، ارزشها و چشماندازی که در پشت برندتان وجود دارد را به اشتراک بگذارید، که به بازدیدکنندگان کمک میکند با کسب و کار شما در سطح عمیقتری ارتباط برقرار کنند.
اساساً به بازدیدکنندگان وب سایت خود بگویید چه چیزی وب سایت شما را خاص می کند و فکر کنید - چرا مردم باید به تجارت و برند شما علاقه مند باشند؟
هنگام طراحی صفحه درباره خود، مطمئن شوید که تمام این جزئیات مهم را به گونه ای درج کنید که واقعاً وب سایت شما را برجسته کند. بنابراین، مهارت های خود را نشان دهید!
این شانس شما برای جذب بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار است.
3. صفحه محصولات و خدمات
صفحه محصولات یا خدمات بعدی در لیست صفحات وب مهم من است!
این صفحات اساساً به شما فرصتی می دهند تا همه چیزهای شگفت انگیزی را که ارائه می دهید با جزئیات نشان دهید.
به این موضوع فکر کنید: در حالی که صفحه اصلی یک مرور مختصر ارائه می دهد، صفحه محصول یا خدمات به جزئیات پیشنهادات شما می رود.
فرض کنید یک وب سایت آموزشی عالی دارید. این فرصتی است که شما تمام تلاش خود را انجام دهید و خدمات خود را به گونه ای توصیف کنید که بازدیدکننده وب را متقاعد کند که شما را انتخاب کند!
هنگام طراحی یک صفحه خدمات، به یاد داشته باشید که آن را به قدری جذاب کنید که مردم نتوانند در مقابل رقیب شما مقاومت کنند.
به عبارت دیگر، این شانس شماست تا بدرخشید و به مردم نشان دهید که چرا بهترین انتخاب هستید!
و اگر یک کسب و کار یا یک سایت تجارت الکترونیک راه اندازی می کنید و محصولاتی را می فروشید، قطعاً به یک صفحه محصول برای نمایش هر محصولی که می فروشید نیاز دارید.
من پیشنهاد می کنم تا جایی که می توانید به جزئیات بپردازید! مشخصات، قیمت و هر چیز دیگری که باعث میشود محصولات شما از سایرین متمایز شود را شرح دهید.
و در اینجا یک فکر وجود دارد - شما حتی می توانید با دسته بندی محصولات خود و سپس نمایش آنها مانند یک مجموعه زیبا، چیزهای جاز را تغییر دهید و صفحه محصول خود را به یک گالری تبدیل کنید!
4. صفحه توصیفات و نظرات
مطمئناً، شما می توانید توصیفات را در صفحه اصلی خود نمایش دهید، اما داشتن یک صفحه توصیفی اختصاصی می تواند تصویر واضح تری از آنچه مشتریانتان در مورد شما فکر می کنند به شما ارائه دهد.
مثل این است که اعتبار اجتماعی خود را تقویت کنید و گنجاندن آنها در وب سایت شما بسیار مهم است!
به صفحه گواهینامه خود به عنوان پنجره ای به تجربیات افرادی که قبلاً با آنها کار کرده اید در مورد شما فکر می کنند.
چه آنها در مورد محصولات، خدمات یا تجربه کاربری وب سایت شما سر و صدا کنند، این توصیفات ثابت می کند که شما معامله واقعی هستید (و وجود دارید!)
من توصیه میکنم با افزودن جزئیات درباره شخصی که بازخورد را ارسال میکند، مانند نام، یک بیوگرافی کوچک، عکس یا محل کار، راه بیشتری را طی کنید (اما حتماً از آنها بپرسید که آیا این کار را انجام میدهید).
این باعث می شود صفحه گواهینامه شما بدرخشد!
به یاد داشته باشید، اثبات اجتماعی در جلب اعتماد بسیار مهم است. نمایش نظرات مثبت و نظرات مشتریان واقعی و راضی می تواند در ایجاد اعتبار بسیار کمک کند.
5. صفحه تماس با ما
بیایید یک صفحه بسیار مهم دیگر در وب سایت شما را مورد بحث قرار دهیم - صفحه تماس.
این صفحه ای است که مشتریان یا بازدیدکنندگان بالقوه می توانند پس از کشف وب سایت شما به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند.
به عنوان یک خط ارتباط مستقیم بین شما و مخاطبان خود، باید مطمئن شوید که این صفحه دقیق و واضح است!
تمام جزئیات لازم مانند آدرس، شماره تلفن، ایمیل، ساعات کاری، دسته های رسانه های اجتماعی و غیره را درج کنید.
اساساً هر گونه اطلاعات تماس مرتبط را درج کنید تا افراد بتوانند به راحتی با شما در تماس باشند.
من همچنین میخواهم یک فرم تماس را به صفحه تماس خود اضافه کنم، که میتوانید آن را به آدرس ایمیل خود پیوند دهید و فرآیند ارتباط را سادهتر کنید!
6. صفحه وبلاگ
این صفحه به شما امکان می دهد محتوای ارزشمند را به اشتراک بگذارید، بازدیدکنندگان را جذب کنید، تخصص خود را نشان دهید و ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود هدایت کنید.
اما ممکن است از خود بپرسید که آیا واقعاً به یک صفحه وبلاگ نیاز دارید ؟
در حالی که یک صفحه وبلاگ یا بسیاری از وب سایت ها بسیار مهم است، در واقع برای همه مشاغل ضروری نیست.
به عنوان مثال، اگر وب سایت خود را طوری طراحی کرده اید که آخرین پست های وبلاگ شما مستقیماً در صفحه اصلی باشد، احتمالاً نیازی به صفحه وبلاگ جداگانه ندارید.
از طرف دیگر، اگر صفحه اصلی شما محتوای دیگری را در سایت شما برجسته می کند، یک صفحه وبلاگ اختصاصی برای نمایش پست ها به صورت سازمان یافته و زمانی ضروری است.
صفحه وبلاگ خود را به عنوان یک مکان مرکزی برای همه پست های خود در نظر بگیرید، از نیاز به ایجاد صفحات جداگانه برای انواع مختلف پست ها اجتناب کنید!
7. صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات
در حالی که بسیاری از وب سایت ها به طور طبیعی این صفحات را با هم ترکیب می کنند، سایرین (به ویژه شرکت ها و سازمان های بزرگتر) آنها را جدا نگه می دارند.
با این حال، تصمیم به ادغام یا جداسازی این صفحات در نهایت به کسب و کار و هدف وب سایت شما بستگی دارد.
این صفحات قانونی برای محافظت از کسب و کار و مشتریان شما ضروری هستند.
و در برخی از کشورها، آیا میدانستید که داشتن یک صفحه خطمشی رازداری و شرایط و ضوابط برای رعایت قوانین حیاتی است؟
8. صفحه سوالات متداول
آخرین لیست من از 8 صفحه مهم در وب سایت کسب و کار شما، صفحه سؤالات متداول (سوالات متداول) است!
راحتی و مفید بودن صفحه پرسش و پاسخ رایج در حال حاضر به یکی از حیاتی ترین بخش ها در هر وب سایت تبدیل شده است.
به جای اینکه منتظر بمانید تا کاربران مستقیماً از شما سؤال بپرسند، می توانید به طور فعال لیستی از سؤالات رایج را جمع آوری کنید و سپس پاسخ های کامل را در صفحه سؤالات متداول ارائه دهید.
با انجام این کار، کاربران می توانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را بدون تماس شخصی با شما پیدا کنند و در زمان برای همه افراد درگیر صرفه جویی شود!
- سامرند سلیمی